Sason Anadolu Lisesinde görev yapan Görsel Sanatlar Öğretmeni Ahmet Avcı; Tasarım Beceri Atölyesi ürünü olan “Ders Anlatan ilk Yapay Zeka Öğretmeni” projesi ile Osman Hamdi Bey ve müzecilik konularını, günümüz teknolojisinde ana unsur hâline gelen Yapay Zekâ’ya anlattırdı.
Pek çok alanda kendini gösteren Yapay Zekâ bu sefer de öğretmen olarak 40 dakika boyunca sınıfta etkin rol aldı. Derse öğrencileri güdülemekle başlayıp temayı anlattıktan sonra, öğrencilere konuyu pekiştiren sorular sormuştur. Sorulara olumlu ve doğru yanıt veren öğrencilerin özgüvenlerinde ve derse olan ilgililerinde bir artış gözlemlenmiştir.
Böylelikle Yapay Zekâ, çocukların hem bilişsel hem de duyusal alanda kendilerini geliştirmelerine yardımcı olmuştur.
Yapay Zekâ artık sadece eğitim destekçisi değil bu defa başka boyutlarıyla da sürecin öznesi haline gelerek literatüre girmiştir.
Daha önce de teknolojiden yararlanan Görsel Sanatlar Atölyesi ; İlçe Milli Eğitim ve Kaymakamlık ile işbirliği yaparak “İlk Yapay Zekâ Sergisi” , “Siber Sanat Gazetesi” gibi çalışmalar da yapmıştır.
Bu bağlamda Arduino projeleri ile özgün çalışmalar devam etmektedir.